Introduktion

Når du besøger vores hjemmeside indsamles der en række oplysninger om dig og dit forbrug af siden, som bruges til at se blandt andet hvor mange besøgende vi har på vores side, samt hvilke sider der tiltrækker mest opmærksomhed i hvilke perioder, og fra hvilke geografiske lokationer vi har fleste besøgende.

Udgiver

Havdrup Borgerforening
Hedevænget 13
4622 Havdrup
peter.enger@gmail.com

Dataansvarlig: Peter Enger

Dataindsamling

Personoplysninger

Personoplysninger er alle slags informationer, der kan henføres til en person. Når du benytter vores hjemmeside, indsamler og behandler vi en række af disse informationer.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller telefon, din IP-adresse, geografisk placering (Land og byområde), samt hvilke sider du klikker på. Dette sker kun så længe du er på vores hjemmeside.

Kommentarer

Når besøgende skriver kommentarer på hjemmesiden, indsamler vi de data, som vises i kommentarformularen samt din IP-adresse og browserens informationer for at frasortere spam.

Kontaktformularer

Når du benytter vores kontaktformularindsendelsesmuligheder på hjemmesiden lagres de indtastede data, samt sendes til vores mailsystem, for at vi kan besvare dine spørgsmål. Kontaktformularerne benyttes ikke til markedsføring, tilmelding til nyhedsbreve eller lign. uden du efterspørger dette og din data videresendes ikke uden for organisationen, uden at det er relevant for emnet, samt har din fulde godkendelse.

Indmeldelsesformularer

Når du benytter vores indmeldelsesformular på hjemmesiden sendes de indtastede data automatisk til ForeningLet med henblik på opkrævning og udsendelse af information, herunder nyhedsbreve, indkaldelse til generalforsamling og lign.

Konto

I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil, og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse, betalingsoplysninger samt anden info du vælger at indtaste. Dette vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login.

Analyse redskaber

For at kunne give os den bedste indsigt og sammenligning af data for vores hjemmeside bruger vi følgende analyse redskaber, som tager udgangspunkt i ovenstående anonyme data: Google Analytics

Du har til enhver tid ret til ikke at blive inkluderet i vores analyser – dog sætter vi pris på, at du hjælper os med at gøre vores hjemmeside bedre, så vi kan forstå, hvad og hvor vi skal fokusere vores indsats.

Underdatabehandlere

(Hvem vi deler dine data med)

Behandler Funktion Land Datasikkerhed udenfor EU Datadeling
GMail Mailnotifikation USA Privacy Shield Email, fornavn, efternavn, adresse, telefonnummer
Mailchimp Udsendelse af nyhedsbreve USA Privacy Shield Email, fornavn, efternavn, adresse, telefonnummer
Gigahost.dk Hosting af hjemmeside Danmark Webhotel filer, SQL data, backups og emails
Nets Opkrævning af kontingent Danmark Email, fornavn, efternavn
ForeningLet Medlemstyring / opkrævning af kontingent EU / USA Privacy Shield Email, fornavn, efternavn, adresse, telefonnummer

Dataopbevaring

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen. Ved databrud vil der bliver informeret i henhold til Persondataforordningens artikel 33. Vores første prioritet i en sådan situation er at få lukket sikkerhedshullet for at skabe mindst muligt data-tab for brugerne.

Databeskyttelse

Vi sætter pris på din data, ligesom vi gør med vores egen, så vi beskytter vores (og din) data med blandt andet følgende initiativer, som vi til enhver tid holder opdateret: 2 faktor login, SSL Kryptering, Password styrke (afhængigt af system).

Dataopbevaringslængde

Hvis du skriver en kommentar, så bliver kommentarer og dens metadata bevaret på ubestemt tid.

For brugere som opretter sig på vores websted (om nogen), gemmer vi også den personlige information de giver til deres brugerprofil. Alle brugere kan se, redigere, eller slette deres personlige information til enhver tid (med den undtagelse at de ikke kan ændre deres brugernavn). Webstedets administratorer kan også se og redigere den information. Derudover gælder følgende:

Mailnotifikationer: Slettes når medlemmet er oprettet i Betalingsservice (NETS)

Betalingsservice: Data slettes senest 6 mdr. efter sidste ikke-betalte kontingent (udmeldelse).

Mailchimp: Data slettes når modtageren trækker sit samtykke tilbage. Der findes i bunden af alle mail en unsubscribe funktion.

Gigahost: Data slettes når medlemmet er oprettet i Betalingsservice.

ForeningLet: Data anonymiseres ved udmeldelse og slettes permanent efter 5 år.

Databrudsprocedurer

Hjemmesiden er beskyttet af Wordfence som omgående vil give en alarm hvis siden kompromiteres eller data ændres.

Datarettigheder

Export og sletning af data

Du har ret til indsigt i den data, vi opbevarer om dig. Du kan bede om at få eksporteret en fil med de personlige data, vi har liggende, heriblandt alt data du har givet os. Du kan også bede om, at vi sletter alle personlige data. Dette indbefatter ikke nogen form for data, som vi er forpligtede til at gemme af administrative, lovmæssige eller sikkerhedsmæssige grunde.

Kontakt den dataansvarlige via email eller telefon angivet øverst på denne side.